Freaks.

Jag begrundade mina otaliga möten med freaks under de gångna åren, utan att riktigt komma fram till någon sans. Vad är det med mig, har jag gemytligt utseende eller står det "snälla stör mig" i pannan? Har jag någon freaklockande odör??

Hur som helst; jag och sambon satt i parken och avnjöt Stockmannska bakelser, solen sken något alldeles förfärligt och livet var allmänt fint. Så kommer en aningen berusad, äldre kvinna fram och börjar babbla. Babblet eskalerar, och hon börjar analysera mitt hår. Mitt hår. Det här börjar kännas hemskt jobbigt, och det är omöjligt att få en syl i vädret. Hon håller på i ca fem minuter. Sen tar hon några steg närmare, och sträcker ut handen mot min hjässa för att få känna på det "fantastiska håret". Där gick gränsen.

Håhåå.

Freaks.

Kommentera

