Att sitta i efterkälken.

Vi snackade datorer med tjejerna i veckan. Alla de andra i gänget har en MacBook av något slag, och har således en hel del gemensamt. Vi kom in på trådlöst nät och allt möjligt, och frågeställningen om trådlöst nät ens funkar på stationära datorer. (Vi kom ju nog sen fram till det, trots denna ytterst otekniska läggning)

Vem fan har ens en stationär dator nuförtiden?? blev en klar och tydlig åsikt.
Här. Hallå. Jag. Kata har en!

Borde jag hänga med i tiden och lämna 90-talet bakom mig?
Säg att det finns andra som jag också? Eh?
(Här snackar vi alltså PC med Windows, inget desto mer avancerat.)

PS. Man får skratta. Och peka. Jag tillåter all smutskastning ni bara kommer på.

Att sitta i efterkälken.

11 reaktioner på ”Att sitta i efterkälken.

  1. Ileea skriver:

    Här är en laptopare, men stationära datorer är inte alls någon skam! Du blir snart retro ;-)

  2. Lustmord skriver:

    Jag har en. Laptops, usch. Jag har alltid avskytt tangentborden på bärbara datorer. Ett nödvändigt ont ibland men annars är jag så nöjd med att min dator inte går att ta med sig. Ingen smartphone har jag heller. Sätt mig i  en monter på museum.

  3. affe321 skriver:

    Hemma har vi två sationära datorer och tre lap tops+plus min egen. Det är visserligen ett tag sedan vi använde de stationära.

  4. kata747 skriver:

    Ileea – Aaah, nå bara jag är retro så är allt frid & fröjd! ;-)

    bluzz – Sidu riktigt valmöjligheter!

    Lustis – Vi tänker lite lika, du & jag. Jag lever i teknikens trotsålder alltid nu och då. Vi kan ha våra montrar bredvid varandra :-)

    Affe – Jåå. Det är nog bara att börja follow suit, egentligen vill jag ju ansluta mig till Äppelfamiljen och skaffa två nya. En att ha på skrivbordet och en i sängen. *drömsk suck*

  5. Banankokaren skriver:

    Jag har förvisso en stationär dator med Windows -95, men den har inte varit i användning på ett antal år. :D Nu har jag en laptop, men nästa dator ska definitivt vara en stationär! Jag har redan en minilaptop, så då klarar jag mig bra med en stationär dator. De håller förhoppningsvis ihop lite bättre än de här fördömda laptoparna…

  6. northnsouth skriver:

    har flera stationära. jag ha nog haft läppärin tidigare men nu har jag faktiskt ingen,  men nog ska jag skaffa igen bara man samlar ihop cash o hittar en läppäri som har allt man behöver.

    Bra e det iaf att vara "Old School" o köra me stationära =D

  7. kata747 skriver:

    Bananen – Åhåh! Här har vi ett retro-case :-D Jag misstänker att jag har en undermedveten ekotant i min kropp som säger åt mig att läppäre inte håller. Hmm.

    northsouth
    – Cashen, ja! De fattas :-(

    creative –  Nå just så. Behöver man så många? :-D

  8. creative skriver:

    nåånää :P….har no meningen att föra ena stationära ti morsan å farsan men den ha nu ba blivi här….miniläppärn har ja i bilen imellan (gps program) :)

  9. bluzz skriver:

    Joo, å dessa e mina helt egna :P Sen har morsan en stationär å en miniläppare :P Fast min ena stationära används inte så mkt, å laptoppen används för *host film*host*nerladdning och att kolla på filmer med :D

Kommentera

