Spotify+fb

Varför denna förnyelse? Om jag är intresserad av vad andra har för musiksmak rotar jag väl omkring i deras playlists eller på eventuellt last.fm-konto. Men att varenda låt uppdateras på facebook känns lite väl onödigt. Nu fylls news feeden med enbart detta. Det är det last.fm finns till för, right?

Okej. Egentligen vill jag bara inte att någon ska veta att jag lyssnar på Markoolio.
(D’oh!)

Spotify+fb

8 reaktioner på ”Spotify+fb

  1. Lustmord skriver:

    Ja, man kan undra varför. Trots att jag brukar terrorisera mina stackars x3m-vänner med youtubeklipp i tid och otid så känner jag inget behov av att alla ska veta exakt vad jag lyssnar på JÄMT. Nä.

    Nåja, det är ju frivilligt… Och folks låtar kan man ju dölja från news feeden. Men lite skoj är det ju att gnälla så där ibland, lite lagom ;)

  2. kata747 skriver:

    Jag är valet & kvalet. Väljer att använda applikationen (för visst är det smidigt att smita in på någons spotifyprofil för att få musikinspiration), men skall jag anarkistiskt lyssna i vanlig ordning eller begrunda innan jag lyssnar?

  3. Lustmord skriver:

    Nu har jag sett den där bilden 553 gånger. Naturligtvis har man synpunkter på en service man använder, även fast man inte betalat något. Konstigt vore det annars.  Att man sen inte ska hålla på och whina i all evighet är en annan sak.

  4. Banankokaren skriver:

    Annars stör inte Spotify mig i news feeden, men går det att stänga av den i tickern? Man hinner ju aldrig se nåt väsentligt när bara alla Spotifygrejer susar förbi!

Kommentera

