Kaffekris!

Det har snackats en massa kaffe här de senaste dagarna, och jag fortsätter på problematiken.
Den uppmärksamme har noterat att Kata gärna dricker sitt kaffe med en mjölkskvätt. Problemet är att mjölken i kylen är mer fast än flytande, så den ids vi inte använda.

I min mjölkbrist – och lättjan att inte hämta nytt från affären – hällde jag i lite Ural Mocca istället. (Ni som inte vet; det är billig och användbar kaffevodka.) Det blev med ens mycket godare!

Problematiken är då följande; vågar jag skvätta i lite Ural i morgonkaffet, för att få en godare morgon?
Eller kommer klasskamraterna tro att jag blivit alkis på senare dagar?

Eller ska jag trixa till det och ta lite naturell yoghurt istället?

Livets stora frågor!

Kaffekris!

4 reaktioner på ”Kaffekris!

  1. Kaijtsu skriver:

    I tiderna, under mitt andra studieår, började jag en gång en vanlig studiedag med en snaps…vänt lite, detta sku jag kunna skriva ett helt inlägg om,

  2. kata747 skriver:

    Dumle – Då måste jag nog ha med mig en hel termos..

    Hellholming – Så sant som du säger, klasskamrater kan man alltid lita på.

    Kaj – Håhåå, jag väntar med spänning! Och tar en kaffe under tiden. Skål!

Kommentera

