Värde.

Det är lustigt hur pengar och värde fungerar.
Värde kan inte alltid mätas i pengar heller.
Men det är den enklaste måttstocken.

Här sitter jag i mitt anspråkslösa rum, och glor på min röda kobra.
Jag kan ju inte ringa med den, men ändå är den så viktig.

Njutningsfull suck.

Bredvid vår ytterdörr finns en antikhandel.
Ända sen vi flyttade in, har jag iakttagit en röd kobra i deras skyltfönster.

Den kostar 220€.
220!!!!

Min var gratis. Annars hade den hamnat i roskis.

Värde.

3 reaktioner på ”Värde.

  1. kata747 skriver:

    yO momma! Nu målar jag upp en bild av mig själv med en bling-kobra, hängandes runt halsen. Ööööh.

Kommentera

