Hat!

För att lite spinna vidare på kråkhatet:
Vet ni vem den riktiga outsidern är?
Den som verkligen är oönskad och genuint äcklig?

alt
Jo, SILVERFISKEN.

Hatet kulminerar!
Och underhåller. Flashback är fanimej bäst!

"Guldfiskar är bättre"

Hat!

9 reaktioner på ”Hat!

  1. creative skriver:

    brukar ha nån enstaka här i kämppän men int vet ja nu….lite raid så hjälper d :)

  2. esmiis skriver:

    men HUY hur får ens det där kallas silverfisk? rätt åt den att den e mobbad höhöhö. (vadå olika medlidande för djur från dag till dag hehe). Jag vill ha en guldfisk.

  3. creative skriver:

    och ska vi rikit va petnoga så…

    Silverfisk eller nattsmyg (Lepisma saccharina) är en snabb, ljusskygg och vinglös insekt, art i insektsordningen silverborstsvansar. Arten har fått sitt namn från färgen på kroppen, och förmodligen för att den rör sig så smidigt att det nästan ser ut som den "simmar" fram. Silverfisken lever av kolhydrater, till exempel socker, vilket förklarar dess latinska namn. Silverfiskar kan infestera byggnader och orsaka stora problem. Det finns ungefär 450 arter av silverfisk.
    Silverfisken tillhör ordningen Zygentoma och har existerat i 300 miljoner år. :)

  4. kata747 skriver:

    creative – Jag har byggt på min kunskap om silverfiskar i flera timmar nu. Detta är beyond äckligt (ändå åt jag medan jag läste??). Det blir hc utrotning imorgon!

    Miilo – Det namnet kunde ha sparats åt något mer fancy, nu tänker man ju bara på ond bråd död och smuts av det! Du kan få månadens fisk till.. ööh.. farsdagspresent. :-)

  5. Laandepaukku skriver:

    Nå nu måst ja no håll me att kråkona e betär än silverfisur, men alla arter e ju viktiga på denna jord och speciellt dom små. Kveit tu vafö Kata? (ja studerar miljöbiologi så tu kan vänt dig att tu kan få ett förjävlit långt svar om du vill att ja ska svara, vill säga) Karkki ja kofeiini kunniaan!!! :D

  6. Fingerbang skriver:

    Äh, så himla äckliga är de väl inte. :D Jag minns att jag kallade dem för något annat än Silverfisk som liten, säkert något på dialekt, men jag minns inte vad..

  7. Laandepaukku skriver:

    Dom påminner ju lite om långa, uttänjade gråsuggor… Kom ba o tänk på he… Öronmaneter luktar förresten spunkit, bläää!

Kommentera

