Who you gonna call?

I natt hörde jag andetag. Jag försäkrade mig om att de inte var mina egna, och kämppisen borde inte höras, med väggen emellan. Lugna men tydliga, regelbundna andetag, helt bredvid mitt öra.

Jag har hört rykten om att det spökar i detta hus. Kämppisen har också bevittnat en mansfigur stå i dörröppningen mellan våra rum. Kanske det var han som låg bredvid mig i natt?

När jag sen öppnade ögonen mot dörröppningen, såg jag ett konstigt dovt sken. Hjärtat började rusa, men sen kom jag ihåg att vi har en ljusgrön insektslampa på i hallen. Hahaha.
alt

Who you gonna call?

6 reaktioner på ”Who you gonna call?

  1. Banankokaren skriver:

    Nej men usch så skrämmande! En morgon i vårt gamla hus höll jag på att skita ner mig då jag stod framför spegeln och helt tydligt kunde se en man stå bakom mig. Nå, givetvis fanns ju ingen där när jag vände mig om. Jag har intalat mig om att jag nog bara yrade i natttmössan, men jag kommer ändå aldrig att glömma det där.

  2. kata747 skriver:

    Banankokaren – HUJ! Jag hoppas ju att det är inbillning.. från bägge sidor. Det finns en naturlig förklaring till allt! Väl?

  3. Banankokaren skriver:

    Visst finns det! Men vem säger att spöken inte skulle vara naturliga? Eller är våra själar onaturliga? ;)

Kommentera

