Lard ass.

Ställde mig på vågen i misstag.
Utstötte ett utdraget vvvvvvvvviiiiiiiiiiittuuuuuuuuuuuu.

Viktångesten höll i sig i ungefär en timme.
Sen traskade jag nöjt till Makuuni för att handla karkki.

I godishyllan trängdes jag med ett superfinlandssvenskt par, som gnabbades om hur nolo det är att handla karkki på Makuuni. Fnys. Fniss.

Poängen: vad är ditt favoritgodis?

Lard ass.

25 reaktioner på ”Lard ass.

  1. Ileea skriver:

    Om jag skulle ställa mig på vågen, så skulle en liknande reaktion äga rum. Därför gör jag det inte.

    Choklad, lakrits och salmiak.

  2. dumlefafa skriver:

    well gee dumle var det ju förr :p
    aakkoset nuförtiden eller zoo djuren som man får i lösvikt

  3. Lustmord skriver:

    Och förresten har jag inte vägt mig heller på evigheter. Den där siffran kan man vara utan. Jag har funderat på att börja mäta midjemåttet istället. Det är ju ändå det jag vill minska, då blir jag snyggare…

  4. kata747 skriver:

    Fuffens – Jag också, men nu har då kämppisen en våg.. och chokladen lämnar jag aldrig!

    Lustis – Jag känner mig gammalmodig när jag inte ens testat sånadär nyheter!

    Ileea – Vågen är nog ganska onödig.. och salmiak <3

    Dumle – Excellent taste än en gång! Jag levde på Aakkoset i högstadiet. Nami.

    Lustis #2 – Så sant som du säger (vi borde inspireras av duktiga Hipsu, och sätta upp mål?). Fläsket/musklerna flyttar på sig så kroppen blir snyggare :-) Eller det är dit jag vill.

  5. hipsu skriver:

     Woop! Jag tycker allra bäst om mjölkchoklad. Ääääälskar choklad! Speciellt fazers salmiakki choklad. Nom.

    Jag väger mig inte alls. Det är inte viktigt, vad man väger. Midjemåttet säger, tycker jag, mycket mer! Åtm för mig.

  6. kata747 skriver:

    Kloka ord från en klok kvinna! Choklad + salmiakki = åååhchhhh. Just nu äter jag lakrits-dumle. Nästan lika bra.

    Jag ska börja satsa på det där midjemåttet. Imorgon, då satan!

  7. Laandepaukku skriver:

    Hej, dumlefafa, lek int me he thyroxine… Aj, jäklars, måst snart köp nytt (= huumehörhö, fast he ett hormon på riktit x) )! Ja måst ändå ät dom resten uta live så ja bli lite deppa, nä tu talar om he :( Ja ha dubbelheku tack vare he, men e int värst yvivikti vike e lite komiskt :P Laku- choko *dregel* men egentligen så gå alla karrkir lika bra! :D

  8. dumlefafa skriver:

    Laandepaukku: jag vet vad det är.
    hitta farsans gamla medeciner i en plastpåsa som jag ska föra tillbaka idag

  9. Ileea skriver:

    Jag kommer återigen med mitt lilla hat mot midjemåttsgränser. Det fungerar säkert bra som måttstock för vissa, men är urusel för andra.

  10. -Ansco- skriver:

    Choko och salmiak, i en kombination eller utan är det bästa! Kiva, nu blev jag snål…

  11. Fingerbang skriver:

    Salmiak är en livsnödvändighet, inte godis. (; Och sjåklaah! <3 Men jag är nästan en allätare, även om jag alltid återvänder till några favoriter t.ex. turkisk peppar.

  12. kata747 skriver:

    Dumle – Jonej, bantning ska helst inte ske med pills :-P

    Men – Ååå Polly!

    Laandepaukku
    – Det är annars också ganska normalt att ha litet dubbelhaka, oberoende kroppsvikt.. Jag har också!

    Gary – Vaaaad är yoghurt splash? Låter rätt misstänksamt :-D

    Ileea – Jag vet, eftersom alla ser olika ut så kan inte en måttstock funka för alla. Man måste hitta sin egen passform!

    Ansco – Det är lite farligt att starta såna här diskussionsämnen..

    Fingerbang – AMEN! Och turkisk peppar är helt klart bäst, de där helt perus svarta. Men tja, lägg en valfri påse karkki framför mig så äter jag nog!

  13. Gary_L_Grape skriver:

    Det här är Yoghurt Splash:

    Egentligen ganska äckliga, men jag börjar knarka dem när jag en gång öppnar påsen. Kraftigt beroendeframkallande, i mitt fall åtminstone…

    Dessutom en av anledningarna till varför jag nu godisstrejkar ;)

  14. kata747 skriver:

    Jag är säkert sjuk i huvu, men jag tycker både namnet och layouten är hemsk och snuskig! :-D Men nu när du säger det, så visst har jag smakat dem. Inte speciellt goda alls, men nästan allt godis kan vara beroendeframkallande.. Strongt att godisstrejka! Jag har aldrig lyckats :-)

  15. Gary_L_Grape skriver:

    De ser faktiskt ganska snuskiga ut, det måste jag hålla med om. Och när det kommer till kritan finns det ganska mycket godis som egentligen inte alls är gott, men som man ändå äter.

  16. Laandepaukku skriver:

    Tu meinar int he på allvar, kata? No kveit ja nu tammitusan he att "normala" mäniskor o kan ha dubbelheku! :P Men ja ha någo verklit problem att skyll opa… Karkkiknaaaaaaaaaark, måst…få…candy!!!!! :D

  17. katastrof skriver:

    Snokoooo. Alla olika färger, gärna belgiska, Leonidas/kaakaopuu är min favorit shoppingsställe!

Kommentera

