He va he.

Måndag morgon, Smedsby. Bilen spinner. Svetten rinner. Motorbromsningarna känns oändliga och kidsen springer över skyddsvägen. Plötsligt rungar Suede ur radion, Kata blir överrumplat glad i solskenet och läraren ber mig lätta på gasen.

Bedömningskörningen överstökad. Jag kör nog helt okej ändå.

alt
Jag har inga bra bilrelaterade bilder att bidra med. Men så hittade jag den här! In the outskirts of J-town (Jeppis), sensommar 2010, var en frigående duracellkatt slank in i bilen med oss. Den kanske kände doften av mockarutorna i bakluckan.

Fotnot: På bilden är jag inte berusad på något annat än livet.

He va he.

2 reaktioner på ”He va he.

  1. kata747 skriver:

    Det känns som en evighet sen det där! Vi måste baka som galningar på jullovet, eller va?

Kommentera

