Förbryllad av guld!

Idag när jag strosade omkring på Amos Anderssons museum, såg jag något alldeles fantastiskt — en gyllene ALF!!! I "naturlig" storlek!

alt

Jag skymtade även en gyllene häst som stegrar, bägge mitt i ett utställningsbygge. Mitt hjärta tog ett skutt och gick sönder, sen blev jag blev nyfiknare än en rumpnisse och tog reda på vad det är för utställning på kommande. Det är alltså Ars Fennica-pristagaren Anssi Kasitonni som kommer ha utställning, han verkar göra intressanta saker (gyllene sådana)! Jag tycker alla ska gå och titta. Vem tycker inte om ALF, liksom?
Utställningen öppnar 18.11, alltså nu på fredag!

Tillägg: JESS den fanns på bild också!
alt

Förbryllad av guld!

5 reaktioner på ”Förbryllad av guld!

  1. boas skriver:

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ALF E MIN FAVORIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. affe321 skriver:

    Synd att man skulle vara född så sent, har bara någon enstaka minnesbild av när jag tittade på Alf som liten.

Kommentera

