Rumpor!

Dagens roliga nyhet!

Om jag fick bestämma, skulle avtrycken lämnas kvar. De gör bänkarna mer levande. Egentligen är de ganska fina, tycker jag, på något sätt. I Loviisan Sanomat använder de ordet pylly. Kanske det bara är jag, men pylly är inte vad jag förväntar mig av en dagstidning. Det är ett fult och jättekonstigt ord, som jag personligen använder endast i sarkastiskt och läppä-syfte. Uj!

Rumpor!

5 reaktioner på ”Rumpor!

  1. kata747 skriver:

    Hipsu – Jag vet! Det är KONST! :-)

    Banankokaren – NEEEE-EEE det är banalt och analt också för den delen… till och med peppu är bättre!

  2. Banankokaren skriver:

    När ja hör ordet pylly så tänker ja bara på ett barns rumpa. :P Peppu e ett mindre barns rumpa! ;D

  3. kata747 skriver:

    Jag associerar pylly med något stort och dallrigt lard-ass blobbigt… du förstår. Peppu är något fastare och mindre, proportionerligt rentav :-D Svårt det här med synonymer!

Kommentera

