Min morbror

Inatt drömde jag att min morbror skjöt sig själv framför ögonen på mig. Två gånger. Vi stod i en trappuppgång, att han skjöt sig var mitt fel på något hemskt och oförlåtligt sätt. Han hoppade upp samtidigt, över räcket, och såg mig rakt i ögonen. Jag glömmer inte den blicken, fylld av innerligt hat. Så föll han ner genom trappschaktet och smashades mot golvet. I drömmen var det min namnsdag, det hade något med händelsen att göra.

Jag insåg just att min namnsdag är nästa vecka.
Vidskepligt, mayhaps, men ruskigt.

Min morbror

2 reaktioner på ”Min morbror

  1. esmiis skriver:

    uschjamig. själv drömde jag att det fanns spårvagnar i karis (och jag missade dem hela tiden), inte riktigt lika ruskigt men nog bisarrt.

Kommentera

