Kimppakivaa

Idag ska jag utmana ödet, jag ska åka bil med totala främlingar i ca fem timmar!
Jag hittade en random skjuts via en samåkningsgrupp på facebook, så det här är ju i princip som att lifta, fast så där på förhand? Jag har aldrig testat detta tidigare, så vi får se, om jag blir kidnappad och rejpad eller om det bara blir pinsamma tystnader med Radio Nova i bakgrunden. Huvudsaken är att jag kommer billigt undan! Nu om någonsin har den där flytvågen sin chans att brytas.

Brukar ni samåka med främlingar? Det finns en annan fenomenal anmälningsplattform för det också, nämligen kimppa.net! (since 2000, bahahaha)

Kimppakivaa

10 reaktioner på ”Kimppakivaa

  1. Ileea skriver:

    Hurra för spontanvisiter! Jag ska studera flitigt hela dagen… När sticker du iväg och vet du hur länge du hade tänkt stanna?

  2. kata747 skriver:

    Sticker iväg om några klocksnurr (hahaha) och återvänder på söndag eller måndag, måste ju hinna på bloggpriset! :-)

  3. Gary_L_Grape skriver:

    Jag har nog liftat med främlingar, speciellt när jag studerade i Jeppis. En gång på väg från Jeppis fick jag lift med en karl som oljuget körde 160 största delen av resan till Vasa. Jag har aldrig kommit så snabbt från Jeppis till Vasa, men å andra sidan har jag nog aldrig varit så rädd att sitta med i en bil heller.

  4. hhehe skriver:

    Jag har åkt med främlingar, o de gick hur bra som helst. Billigt o snabbt kom jag fram! Nå, de andra var oxå finlandssvenskar så man kan ju diskutera om de var främligar, vi hade ju en massa gemensamma kompisar o om man sku ha diskuterat vidare sku vi säkert ha varit släkt oxå… 

  5. Lustmord skriver:

    Lycka till! Aldrig liftat själv. Det närmaste jag kommer är att dela hytt med främlingar på Viking Line.

  6. kata747 skriver:

    Gary – Omg, 160! Effektiv skjuts du fick! Men jo, man kanske inte ens ids kommentera en främlings körstil heller, även om det blir farliga situationer..

    hhehe – Ah, ankdammen räknas nästan inte ;-) Då finns det alltid gemensamma kopplingar och saker att prata om!

    Lustis – Jag har varit på väg många gånger, men ofta är det tidsbristen som kommit emot. Man ska nog inte ha bråttom när man liftar! Och visst har jag åkt med halvt obekanta människor ofta, men sådana som man då ens liiite känner. Det här var helt nya ansikten!

    gamylen – Ekonomiskt ja, spännande var det i kanske tre sekunder, tyvärr :-D

  7. nercot skriver:

    E väl helt lika dumt som smart på sitt sätt. Borde nog prova på dendär addressen blir helt störd på tågprisena..

Kommentera

