Mina 39

Snattade listan av Ileea!

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
Ja, det känns onödigt att bränna broar. Trots att jag är en hatisk människa.

2. Har du sett din bästa vän gråta?
Några av dem.

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Det där gula slisket, sana-sol, en sup om dagen. Annat minns jag ej.

4. Vad åt du senast?
En laxmacka på Tintin Tango. Munch.

5. Har du fått någon komplimang idag?
Näää.

6. Har du varit med i en rättegång?
Jag skulle vilja vara med i en, om den skulle se ut så här. Let’s go, smokes.

7. Är du polare med grannarna?
Nää. De flesta är prutthurtiga finlandssvenskar med en käpp i röven, eller så hatar de oss. Åtminstone de som vi fick klagomål av.

8. Vilka språk pratar din mamma?
Finska, svenska, engelska. Fast alla tre är lite obegripliga mix-ups.

9. Vilka länder har du bott i?
Bara i Finlandet, och i tre olika städer. Om det blir någon ändring på det vet bara Ödet!

10. Senaste piercingen?
Septum. Den i näsan. Ferdinandringen.

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
När jag samåkte med två strangers från Helsingfors till Vasa. Risky business, men billigt!

12. Gay?
Inte så mycket, nä. Eller?

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Håhåå. Hahaaa.

14. Har du äggat någon?
Bara en ex-grannes bil! Han deserverade det, så hårt.

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Nä, jag har ju knappt någonsin papper i toaletten heller så. Varför slösa det på sånt skit!

16. Suger det här?
Möjligtvis, men helt lagom mycket!

17. Har du varit på stranden?
Jag har bott på stranden. Notera mina shortsränder.

18. Har du haft en stalker?
Ja jestas, några har jag haft efter mig under detta patetiska liv. Varför förstår jag icke.

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Jodå, jag har haft så pass få musiktimmar i mina dagar så!

20. Hur bra är din syn?
Flawless. Någon gång har jag varit löjligt bitter över det, eftersom jag har suktat efter glasögon. Too bad!

21. Har du varit på ett party?
Ett? ETT? Tusen och en fest.

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Börshajar, på sin höjd. Men dom är nog ganska läbbiga.

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
Jag skulle säga you nutcase, du misstar dig! (Kata har ingen bror, även om hon gärna skulle vilja ha en)

24. Har du varit utomlands?
Några enstaka gånger; Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Storbritannien, Irland, Frankrike, Italien. Aldrig på sk. solsemester..

25. Har du sett din bästa vän naken?
Jaa, mer bar hud åt folket!

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Jag har varit på.. två kanske? Det senare, min pappas, var helt okej. Spriten serverades ur plastkanister.

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Säkert. Men de blir ganska lätt arga, så no hard feelings.

28. Var är dina syskon just nu?
Systern är i Vörå. Styvsystern i Vasa.

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
Jag drömmer en massa konstigt skit. Som hästar och skejtramper och Timo Soini och läkare som injicerar konstiga saker i mig.

31. Vilken tid gick du upp imorse?
I morse? 12:51. Första jullovsdagen!

32. Vad ska du göra i helgen?
Möjligen åka upp till Ostrobothnia. In that case blir det en massa hysteriskt umgänge och möjligen ut i danssvängen. Annars blir det meningslöst degande och serietittande.

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
Prima

34. När var du riktigt sjuk senast?
Jag minns inte. Definitionsfråga. Knappt ett år sedan.

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
Hmmmmhmm. Jag skakade hand med trummisen i Dungen för typ ett år sen. Haha!

36. Vad finns i din bakficka?
Ingenting, den är fastsydd, den jäkeln!

37. Har du färglinser?
Näe inte ännu! Tänkte skaffa såna där helsvarta!

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Traskade över steissin, tror jag.

39. Vad är det första du gör på morgonen?
Oftast stänger jag av min väckarklocka. Och försover mig.

40. Vad ska du göra efter det här?
Titta på serier och äta falafelmos. Ladda ner hejdlöst med musik och fotografera vårt sällsynt rena hem.

Mina 39

3 reaktioner på ”Mina 39

  1. Ileea skriver:

    Har du jullov nu? När far du upp till Österbotten för julen? Hur länge stannar du?

    Alltså, NÄR KAN VI TRÄFFAS? :-D

  2. kata747 skriver:

    Ja jag är officiellt ledig & fri nu! Antingen imorgon eller fredag, vi kan träffas närsomhelst min kära :-) Dial me up!

Kommentera

