Sjukbloggen del 2

Den obligatoriska ta-det-jävligt-lugnt-dagen har tillbringats framför teven, första gången på väldigt väldigt länge. Jag har ju ingen egen teve, så jag tittar bara på sånt jag vet att jag verkligen vill se. Under hösten har också dagens teveutbud debatterats vilt med den nya klassen, allt från 16 and pregnant till Jersey Shore till Salkkarit mm. Min åsikt har inte varit så definitiv, men MTV har jag ändå fördömt ganska hårt.

Förstås fastnade jag i MTV-träsket idag. 16 and pregnant, When I was 17, Made.. men också helt löjliga dokumentärer och lifestyleprogram på hundra andra kanaler, som 10 years younger, någon reality show om skogshuggare i Alaska, Plastikturisterna… jag vill inte ens komma ihåg.

Den absolut största besvikelsen var ändå att Fort Boyard (Linnake – alltså näää-ä) ska börja sändas på Nelonen. Liksom HALLÅ, tjugo år efter Sverige?? Jag vill inte se. Jag tänker inte se. Jag ska skaffa ett liv före det.

Tillägg:
Jag känner att jag måste skriva ett helt inlägg om Fångarna på Fortet. Jag har mycket att reflektera över :-D

Sjukbloggen del 2

2 reaktioner på ”Sjukbloggen del 2

  1. Hellholming skriver:

    De fanns nog finsk version av Fångarna på Fortet för länge sen redan, kom från MTV3 om ja minns rätt.

Kommentera

