Sjukbloggen

Migränen och febern har tagit mig ner i antibiotikagropen. Jag minns inte när jag senast skulle ha haft 40 graders feber, om någonsin? Konstigt, att hamna sitta vid samma gamla hälsovårdscentrals väntrum, som de senaste 20 åren, och känna samma hat och ångest över att det aldrig blir ens tur, åtminstone de tre första timmarna. Samma långa timmar, som när jag nästan brutit armen vid fyra års ålder. Samma jävliga huvudvärk, som när tioåriga Kata låg på britsen i korridoren. Samma snorkiga receptionister, som inte ids lägga en i läkarkön, utan skickar en till sköterskor.

Nu skulle den där migränen få ge sig. Sömnen förlorade jag redan vid tvåtiden i natt, så nu blir det en massa teve. Tur att papp miin har typ alla kanaler som finns. Senare blir det även en timme godis.

Sjukbloggen

Kommentera

