Snyltaren tipsar

Snart vankas det biobesök. Jag råkar ha en fribiljett, så nu är det bara snacksproblemet som är olöst. Hur fixa billigast?

Popcornen kan lätt poppas hemma på förhand. Inte sunkigt, möjligen lite kalla. Sunkigt blir det då man lägger popparna i en genomskinlig fruktpåse. Fast hellre en sådan än typ en siwapåse. Bäst blir det förstås i regelrätt ekologisk papperspåse, alternativt en hemmagjord "pappbox". Delicious nutricious.

Karkki kan man också ta hemifrån. Fast det kan bli lite tidsdrygt att börja såsa ihop något själv. Man kan också raida föräldrars hem på godisefterlämningar, om dom råkar bo näratill. Vill man riktigt sträcka sig till ytterligheter kan man köpa lösgodis i affären, och fuskväga påsen för att vara så cheap-ass som möjligt. Risken är förstås att kassatanten märker din geniala plan och det hela blir genant och går i stöpet. Det vildaste tipset är att plocka nedfallna karkkin vid lösgodishyllan. Dem vill ju ändå ingen ha, så dom är väl gratis? Om än lite kantstötta och halvskitiga, men lite skit har väl ingen dött av.

De vanligaste dryckerna i biosalongen är kolsyrade saker. Alkohol är en big no-no – säger normen, men inte biobesökarna. Personligen skulle jag gärna smussla med mig rödvin på passlig film. Det är lättfixat för en dryg femma, och exempelvis en svart ED-flaska. Nu är ändå femman lite för mycket för min budget, så tyvärr lär det bli kranvatten. I ren desperation går det ju att skaka om buteljen så den nästan får bubblor i sig.

Till övriga extranummer hör bl.a. chips, nötter, russin, tuggummi (mycket ekonomiskt!), trista smörgåsar, pizza. Kom ändå ihåg att hålla det till snacks, inga middagar. Fast undantag finns.

Har du några fina snackserfarenheter? (Jag är genuint intresserad)

Snyltaren tipsar

6 reaktioner på ”Snyltaren tipsar

  1. Hekate skriver:

    Haha, jag brukar äta frukostflingor istället för chips eller popkorn. Oftast bara hemma dock, det känns lite småpinsamt att sitta och äta All-Bran direkt ur paketet. Men rätt så billigt är det ju!

  2. Lustmord skriver:

    Hellre alkohol efter filmen ju! Annars kan det hända att jag blir mer intresserad av någon eventuell lämplig hona i fåtöljen bredvid än av filmen. Och glömmer av hela handlingen ;)

  3. kata747 skriver:

    Miilo – Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig gjort det (som kund).. ;-)

    Hekate – Jaaa det sportar jag också med! Såå gott och oh so ekonomiskt. Allt från Cheerios till Viidakkomuron till jagvetintevad..

    Lustis – Både före, under och efter! Nånej skämt åsido, men visar det sig att filmen är riktigt skit kan det vara tröstande att ha med sig en liten hutt :-D

  4. Ileea skriver:

    Då behöver jag mycket sprit när jag ska och se senaste Twilight-filmen… (Nej vadå förutfattade meningar!)

Kommentera

