2011 – det spännande året

Januari
alt
alt
Minns inte mycket av denna månad. Käkar mediciner och dagarna flyter ihop till en enda dimma. Jag bor i Nykarleby, jobbar på ärrän samt gymmet, och orkar inte ens tänka på skolan. Börjar tydligen titta på animeserien One Piece, enligt mina slarviga anteckningar. Köper massvis med vinyler på postorder, vilket blir min största glädje i vardagen. Tappar min telefon i samband med en vernissage, alla tror jag tagit livet av mig och börjar söka mig i halva Österbotten. Jobbig månad.

Februari
alt
altaltalt
I månadsskiftet orkar jag inte riktigt alls, blir sjukskriven och börjar överväga att lägga av med allt. Hänger hos pappa i Vasa för att inte bli helt isolerad från resten av världen. Börjar söka lägenheter i Vasa och tömmer den döda ateljén i skolan. Får fler musikpaket på posten och stickar.

Mars
altaltaltaltaltalt
Flyttar in i min hittills mysigaste lägenhet med världens bästa balkong. Min hjärtevän keikkar på Doo-Bop med sitt band Mud Walk, vi inleder balkonghängsäsongen och vårsolen väcker mitt trötta sinne. Fotograferar ganska mycket mat.

April
altaltaltaltaltalt
Äventyrsmånaden. Jag åker ner till Åbo, hälsade på Saara och lyssnar på Matias band. Hår klipps och pedoharar föds. Den veckolånga resan fortsätter till Helsingfors, jag hälsar på Kika & Tuuli och träffar Boas. Keikkor ses och terapidjuren Pixel och Taika livar upp stämningen. Livet känns spännande igen.

Maj

alt
altaltaltalt
alt
Inviger parksäsongen, leker med ansiktsmasker, promotar en cykelkorg och får min första bränna. Sommaren gör sitt intrång tidigt, jag börjar giffa något otroligt. Sjukledigheten tar slut, men jag fortsätter med att inte göra någonting.

Juni
altalt
altaltaltaltaltaltalt
Tillbringar all min tid utomhus. Finner mig i huvudstaden återigen, går på inträdesprov och skaffar mig shortsränder. Handlar skivor (Hisingen Blues) och lever livet. Blir kär i Helsingfors. Åker till Provinssi och har nästan alldeles för roligt. Firar en galen midsommar på tre olika orter. Är nästan dag och natt med min bäste vapendragare Ida.

Fortsättning följer!

2011 – det spännande året

5 reaktioner på ”2011 – det spännande året

  1. kata747 skriver:

    Fingerbang – Tack du fina människa! :-) Jag har inte ens tänkt på det, men jääävlar vad mycket jag hunnit med i år.. även om det har kännts som värsta drischartiden. Jag tror det är pga. min arbetslöshet som jag hunnit med allt roligt!

    tjeena – Det kan du ge dig på, och tack ska du ha :-)

    Lustis & Gäry – Tackar å det ödmjukaste! :-)

Kommentera

