Samvetskval

Jag drömmer babydrömmar. Ytterst oroväckande. Saker som väcker enorma skuldkänslor, såsom att jag åker pv på en isig väg, med bebben under ena armen. Eller att jag lämnar samma spädbarn ensam på sängkanten i timmatal, med en hungrig schäfer i samma rum.

Till kännedom är jag en sån där jobbig svart själ som aldrig tänker skaffa barn, aldrig. Inte på något sätt. Nu känns det som om en undermedveten viktigpetter försöker få mig att inse vilken kall idiot jag är. Men det är bara att inse fakta, jag skulle bli en horribel mor, plus att jag inte vill producera fler ungar till den här äckliga, överbefolkade platsen.

PS. Trots mitt kyliga yttre kommer kanske världens sötaste bild dyka upp lite senare, on this very blog. Med mig inkluderad.

Samvetskval

Kommentera

