10

1. Jag är nog riktigt dålig på att köra bil tror jag. Ingen vågar bara slänga fakta i mitt fejs.

2. Jag drack öl när jag var sju. Det var gott.

3. Jag vill lära mig spela något instrument, riktigt hårt, men vågar inte ta lektioner. Det känns nolo när alla primusar började med sina kantele- och faggottlektioner vid ringa fem, medan Katafrata börjar vid 21.

4. Jag är skiträdd för hästar.

5. Jag har aldrig haft hål i tänderna! Så lycklig! (Men nog gjort hål med tänderna)

6. Jag växte upp i ett lite slummigt område. Grannpojkarna försökte kasta massiva gatstenar på mig och min syster när vi var små. Vi satt i sandlådan på egen gård, grannkillen hade stenen i beredskap, men mamma märkte detta från balkongen och röt svordomar på finska.

7. Jag är bra på att komma ihåg namnen på folk jag inte egentligen känner. Jag minns t.ex. namnen på nästan alla jag gått i skolan med samtidigt, men glömmer genast namn på folk som presenterar sig för mig.

8. När jag var fem-sex-sju år gammal hade jag en kassett med låtar från Sikta mot stjärnorna. Jag lyssnade på den varenda jävla dag. Där fanns fantastiska hits som Dressed for success och Jag klär av mig naken. Ibland undrar jag vad mina föräldrar tänkte.

9. Jag har jobbat som söndagsskollärare. Jag är ateist.

10.  Jag är sjukligt besatt av Wes Andersons filmer.

Utmanar härmed Ileea, Fingerbang och Hipsu. Fast bara om dom vill.

10

5 reaktioner på ”10

  1. Lustmord skriver:

    3: Min pappas orkester samarbetade med en harpist en gång, en äldre herre, inför en konsert. Någon frågade honom hur det kom sig att han hade börjat spela harpa. Jo, jag fick två harplektioner i femtioårspresent, på den vägen är det…
    Så ta du dina 21 år dit solen inte skiner :D

  2. esmiis skriver:

    jag vill med lära mig ett intrument, diggar int heppor och har aldrig haft hål i tänderna ähähäää :–D

  3. kata747 skriver:

    Lustis – Åh! Tack för den smällen, jag ska ta mina 21 (snart 22) år och stoppa dem i röven! :-)

    Hipsu & Fingerbang – Good good!

    Miilo – *facepalm* Var ska det här sluta!

Kommentera

