Dagens bakläxa

Jag fick äntligen till stånd att laga det där matreceptet som jag länkat tusen och en gånger: dunderi. Jag lagade alltså själv dunderipastan och en sås till. I såsen skulle det vara en hel chili; frön och hela härligheten skulle kastas i. Jag är inte direkt känslig när det kommer till starka maträtter, men inte är jag heller den som med våld tömmer halva tabascoflaskan för att "få det att smaka". Jag tänkte att mjö, nu ska jag inte vara en finländsk fegis utan följa receptet. Så hela chilin åkte i.

Pastan blev intressant på ett bra sätt, men för att klara av såsen dricker jag nu liter på liter på liter….alt

Dagens bakläxa

Kommentera

