Knäckebröd och andra sanningar

Måndagskvällen sponsoreras av listiga kommentarer och honungspuffar. Var så goda.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Honungspuffar! Och så en viss Ileea, som kokade gröt åt mig, vrakade i den ändlösa lösgodishyllan med mig, lagade en resematsäck åt mig och skjutsade mig till tåget. Du är guld värd!
Vad gjorde du kl 08 i morse? Snoozade i sömnen.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Försökte öppna Illustrator. Misslyckades. 
Det sista du sa högt?  "Ida jag är färdig nu" 
Det senaste någon sa till dig: "Jag är helt finito"
Vad har du druckit idag? Vatten & sojamjölk.
Vad var det senaste du åt? Potatismos och bearnaisesås. Herregud så gott.
Vad var det senaste du köpte? Knäckebröd. Jag är en mommo
Vad är det för färg på din ytterdörr? Mörkbrun, typ teakbrun.
Vad är det för väder hos dig nu? Enligt väderoraklet; snö och -6°C. Säkert sådär fittigt blåsigt också.
Godaste glassmaken? Den här listan tar aldrig slut. Därför tänker jag inte ens börja. Glass är gott.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Kanske en puttenutt. Men inte så mycket.
Sover du tungt? Tydligen, eftersom försovningen och därmed förseningen är ett ständigt faktum, varje dag.
Drömmer du mardrömmar? Från och till. Ibland är det vareviga natt, just nu mer sällan. Några gånger i månaden.
Trivs du med ditt jobb? Just nu är studierna mitt jobb. Och jag trivs som en gris i gyttja.
Favoritklädsel? Öh. Tja. Sånt som sitter ok bra och råkar kanske vara snyggt. 
Favoritlåt just nu?  Eh. Omöjligt, nå, den här hade jag senast på hjärnan i några dagar. 
Vad ser du om du tittar till höger? Ett stycke Marimekkogardin samt en fulsnygg lampa. Även en uttorkad liten kaktus i Mexico-inspirerad kruka.
Vad gör dig glad just nu? Mättnadskänslan, dagens eskapader på Kabelfabriken, trevlig feedback, ett hägrande Stockholmsäventyr och att jag får titta på Reggie Watts på lördag!
Vad ska du göra härnäst? Kanske trycka i mig lite honungspuffar. Skriva skriva skriva och sedan titta på, ack så otippat; Game of Thrones. 
Höger el vänsterhänt?  Högerhänt.
Humör just nu? Jag känner hatet växa, men ändå helt nöjd med tillvaron.
Favoritgodis? Allt! Salmiak, choko, laku, KISS-KISS… allt utom rävkarkkin och gröna kulor.
Kläder just nu? Fleecetröja (med mitt gamla lågstadiums logo, tröjan köpt typ 1999) och svarta byxor. Och så någonting där under.
Sommarplaner? Sommaren är som en öppen bok, jag har inte ens skrivit inledningen. Inte ens några bollar är uppkastade i luften ännu. Kasta idéer hitåt. Har jag tur får jag någon underbar praktikplats som även ger mig arbete resten av sommaren.
Hur många kuddar sover du med? Kaksipaksi.
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska, definitivt. De allra bästa idéerna kläcks och de mest kreativa stunderna inträffar nattetid.
Vad är viktigast för dig? Att ha roligt och att känna sig bra i sig själv. Det sociala skyddsnätet och allt fantastiskt man kan hitta på med dessa.
Är du kittlig? Jo, åtminstone senast jag kollade.
Snarkar du? Ibland, tror jag? Har inte lyssnat så noga.
Stjärntecken? Stenbock. (Inte stenblock)
Äckligaste insekten? Alla. Precis alla. Huj helvete.
Stökigt el välstädat? 
Både och. Eller någonstans där emellan. Välstädat är något alldeles underbart, men småstökigt ger också någon konstig sinnesro.
Vad längtar du mest efter just nu? En dag då jag inte behöver ständigt räkna varenda cent. Den dagen jag åker till Stockholm och hälsar på. Den annalkande sommaren.

Knäckebröd och andra sanningar

2 reaktioner på ”Knäckebröd och andra sanningar

  1. Ileea skriver:

    Game of Thrones ftw! Man blir snabbt helt fast i den serien. Jag har själv underhållit mig med att se om sista avsnittet av Anno 1790, också sevärd :-)

Kommentera

