Full rulle.

Idag bär det av till Naturhistoriska museet, bara för att det är en halvledig dag. Eftermiddagen skulle ju tillbringas med studier, men så vaknar man halv två, och konstaterar att sömnen var nödvändig. Kvällens program består av utställningstittande och croquisteckning på Konsthallen, jag är superpepp! Det var alltför länge sedan sist, nakenmodell är riktigt roligt och nyttigt. Skulle kanske vara helt intressant att stå modell själv någon gång, bara för att testa. Sku du?

Full rulle.

6 reaktioner på ”Full rulle.

  1. Lustmord skriver:

    Nej, jag skulle avstå. Obekvämt. Man får ragga upp mig istället om man vill se mig naken…

  2. Fingerbang skriver:

    Det skulle vara intressant att se sin egna nakna kropp ritad av någon, bara sådär för att få perspektiv på saker. (: men njea, vet inte om jag skulle stå modell..kanske.

  3. kata747 skriver:

    Gary – Nämen just därför, tänja på sina egna gränser?

    Ileea
    – Mm, I hear you. Men kanske ett sånt vilt steg skulle göra en jättebekväm i sig själv? Jag tror på något sånt, åtminstone.

    Lustis
    – Även om det skulle vara en vilt främmande grupp konstnärer som tecknar? Helt säkert skulle det kännas obekvämt, tungt är det också, men självkänslan skulle nog stiga, samtidigt som man får betalt för det :-D

    Fingerbang
    – Bra aspekt, det skulle verkligen vara intressant att se sig själv avbildad! Jag tänker på det som ett jobb bland andra, de som kommer på croquiskurser är ju inte där för att titta på en naken kropp på det sättet, utan för att öva på sin linje.. Jag blev en gång erbjuden chansen att stå nakenmodell, men tog den inte. Nu ångrar jag mig lite faktiskt.

  4. katastrof skriver:

    Varför inte? Om positionen skulle vara artistisk istället för porrig. Och helst inte så att tavlorna visas vid hemmabys konstutställning… :D

Kommentera

