Överraskningslördag

Min syster har under en veckas tid förvarnat mig om ett anländande paket. Paketet skulle innehålla en födelsedagspresent, vilken jag inte riktigt har haft någon aning om. Jag hade gett önskemålstips, men litade nog inte på att få något av dessa. Min syster brukar hitta på något annat, inte sämre på något sätt, men bara något annorlunda. I julklapp fick jag till exempel en handväska med SpongeBobs fejs, samt en börs prydd av Domo-kun.

Döm då om min förvåning, när jag hämtade paketet på posten idag, och möttes av ett märkligt bekant fyrkantigt paket, inslaget i julpapper. Vid det här skedet misstänkte jag någon bok, modell större. Jag hade fel. Rimmet löd: 

Som ett litet julklappsrim
ska du få sov, sjung å lim
med saker från vårt grannland
blir du nog glad ibland!

Innehållet var följande:
– bob hund – Det överexponerade gömstället 12"
– The Teenage Idols – Teenage Idols from Outer Space 7"
– smått och gott merch från bob hund (dynvar, poster, klistermärke)

Jag har nog aldrig uppskattat min syster så här mycket!

Överraskningslördag

Kommentera

