Dum i huvu!

Plötsligt gick strömmen. Jaha, tänkte jag, den kommer väl tillbaks snart. Jag grävde fram ficklampan och slog på den batteridrivna radion, och kände mig riktigt MacGyver-y. Jag hittade en okänd frekvens med en besynnerlig nyhetsuppläsning. Jag kunde inte bestämma om det var seriöst eller inte. Mannen med rösten lät stundvis gravt dyslektisk, stundvis full. Betoningen var åt helvete och emellanåt kunde han inte ens tyda orden, vilket ledde till märkliga (långa) pauser. Efter ett tag blev det helt tyst, och jag stängde av skiten.

Sen gick det upp ett ljus för mig, KANSKE det bara är en trasig säkring och inget jävla strömavbrott. Att sådant idag.

Dum i huvu!

Kommentera

