Snylt-comeback!

Det var länge sen jag snyltbloggade så där riktigt på riktigt! Jag skall försöka skärpa mig med pummandet, jag lovar.

Dagens stora kap var en gammaldags mysfåtölj, som min goda vän skänker bort alldeles gratis. Den får jag hemlevererad redan imorgon (trots att det enda rätta hade varit att forsla hem den i spåran). För att vara riktigt ärlig har jag haft ögonen på ifrågavarande fåtölj en längre tid, men det hör till god sed att inte kåta upp sig på andras egendom. Det nämns ju i budorden också! Eller hur? Tur var väl att det gick så här smort och smärtfritt, hennes belastning blir min ljuvaste skatt!
alt
Bilden hämtad ur dammiga arkiv. I tronen sitter den barmhärtiga samariten själv.

Snylt-comeback!

4 reaktioner på ”Snylt-comeback!

  1. Fingerbang skriver:

    En likadan grön skönhet räddade jag och vän och slarvade med den till internatet i Ekenäs. Den blev en perfekt balongfåtölj! (:

  2. kata747 skriver:

    Åh, så nice! En skönhet, verkligen :-) Jag ser framemot alla goda böcker jag kommer läsa i den fåtöljen!

Kommentera

