Dagens recension

Efter simhallsbesöket med blandade känslor tänkte jag och Vera testa ett nytt café (eller något) som fanns i närheten. Det visade sig att vi var deras allra första kunder, för de hade precis slått upp dörrarna!

Stället hette alltså Nuppu. Nuppu kallar sig café/restaurang. Där serverades sallader, pasta, batonger och andra lunchrätter. Mycket angenämt och mysigt! En fransk touch, på något vis (trots att jag inte besökt Frankrike). Passligt avskalat men ändå påsatsad inredning, med lite omaka stolar och så. Fräscht och avslappnat. Jag åt dagens laxsoppa, en redig portion som ändå kändes lätt och lagom. Bra service och glada människor. Kata rekommenderar. (Vera sa att kaffet också var gott.)

Dagens recension

3 reaktioner på ”Dagens recension

  1. hipsu skriver:

    Nuppu! Vad fint! Förutom att jag associerar rakt till vår hund, som bär samma förträffliga namn.

    Men det låter onekligen som ett riktigt bra ställe!

  2. kata747 skriver:

    hipsu – Väldigt förträffligt namn, må jag säga :-)

    Banankokaren – Nuppu finns på Västra Brahegatan, kanske nummer 12? Ganska så mittemot Shell. Det lär bli flera lunchar där för mig!

Kommentera

