Kärlek

Min skivspelare är gammal. Den knastrar och har sig, men det stör mig inte så värst.
Just nu verkar den ändå ha lite mer problem än vanligt, för hela/halva ljudet försvinner lite när den vill. Detta åtgärdas ofta av att jag stampar i golvet bredvid spelaren, eller med att knacka till i apparaten. Jag tycker lite synd om den, och så får jag ju inte lyssna på mina skatter fullt ut.

För övrigt är det här fortfarande något av det bästa jag äger, inhandlad på Juthbacka marknad för ynka 6€ några somrar sedan.

alt

Bilden till omslaget sägs vara helt spontant, taget vid ett random övergivet hus de råkade gå förbi. Dessutom sitter de i fel ordning (Nash, Stills, Crosby), eftersom photoshooten ägde rum innan de bestämt sig för bandnamnet. När de några dagar senare hade bestämt sig för namnet, och gick tillbaka för att fixa fotomisstaget, var huset redan nerrivet.

Skivan kom ut 1969. Det är 43 år sen. Trion turnerar fortfarande.

Kärlek

En reaktion på ”Kärlek

  1. ankfigur skriver:

    LP- skivor är guldklimpar!! Man måste ha en bra skivspelare
    om inte då kan man lika gärna lyssna på en cd.

Kommentera

