En jävla lång lista

Lång lista jag stal av Banankokaren.
Fy fan vad den tog länge att fylla i.

10 saker jag vill göra innan jag dör
1. Lära mig spela ett instrument
2. Sjunga More than a woman (den rätta versionen) på Pata Ässä :-D
3. Göra ett eget typsnitt
4. Hålla en egen konstutställning
5. Dreadda mitt hår
6. Besöka häftiga festivaler, typ Burning Man, Roadburn och Nature One
7. Åka på en matresa till Japan
8. Måla en hel vägg.
9. Åka tåg i Indien (och hoppas att det är ungefär lika fint som i Darjeeling Limited)
10. Fara på den där vildmarkskursen som blev inställd i sista sekund.

9 saker om mig själv
1. Jag är ganska konstig.
2. Jag är skitdålig på att hantera mina pengar och spara. Är alltid pank.
3. Jag tycker om snus.
4. Jag hoardar ganska mycket onödiga prylar.
5. Egentligen är mitt hår blont. Jag vet inte varför det inte är det längre.
6. Jag är hiskeligt flygrädd.
7. Jag har ingen dialekt, och tycker det är ganska synd.
8. Jag är inte så värst kvinnlig av mig.
9. Jag är ALLTID sen. Alltid.

8 sätt att vinna mitt hjärta

1. Överraska mig (inte så svårt).
2. Var ärlig.
3. Var någorlunda normal. (jag vill inte omge mig med ännu fler freaks)
4. Rädda mig undan tidigare nämnda freaksituationer.
5. Respektera mina vänner.
6. Skriv kärleksbrev!
7. Rita roliga saker i paint. Jag faller för lustiga kreativa fnissnissar.
8. Odla skägg.

7 saker jag tänker på ofta
1. Mat
2. Filmmusik
3. Vinylskivor
4. Mat
5. "Det här borde jag fota"
6. Pengar
7. Mat

6 män jag tycker är snygga

1. Snusmumriken
alt
2. David Gilmour för ~40 år sen
alt
3. Jim Morrison (med skägg!)
alt
4. Noel Fielding
alt
5. Tom Waits för länge sen
alt
6. James Franco
alt

5 saker jag gillar att göra

1. Baka
2. Hänga på café med en god vän
3. Måla
4. Gå på keikka
5. Gunga

4 saker jag tycker är tändande
1. Skratt
2. Ögonkontakt
3. Massage
4. Självförtroende

3 saker jag tycker är avtändande
1. Strumpor
2. Naglar
3. Morsgrisar (bästa ordet jag kom på :-D)

2 favorilåtar
1. Sigur Rós – Ný Batterí
2. Crosby Stills & Nash – Guinnevere

1 bekännelse

1. Jag har minnesluckor.

En jävla lång lista

7 reaktioner på ”En jävla lång lista

  1. boas skriver:

    jag har smulor i skägget…… gillar du matsex också? :D
    high five… och jag tvekar på att Indien är så fint som där…
    luktar äckligt och alla terroriserar dig hela tiden…
    men jag vill också åka dit..

  2. kata747 skriver:

    Bananen – Skägg ftw!

    Boas – Smulor i skägget = nödproviant!
    Matsex, du menar som i American Pie då? :-D
    Indien är säkert som finast uppe i bergen, där är det ingen som terroriserar och så kanske man finner sin inre ro, så en vandringsreissu skulle kanske platsa här på listan.

    Hipsu – Snor, yay!

Kommentera

