Apotekshäng

Strosade omkring i apoteket häromdagen, på jakt efter en aknegel. Apoteket hade ytterst förvirrande hyllfördelning, och min koncentration var ganska på botten, så jag måste ha sett ganska borttappad ut.
En farmaceut frågade snällt om jag behövde hjälp med något, jag svarade (frånvarande men med lång eftertanke) "ööh jag kollar bara". Det var de enda orden min dammhjärna lyckades frammana.

Kollar bara
?? Jag undrar om någon på riktigt går in i ett apotek sådär annars bara, för att fördriva tiden. Sådär, checkar ut vilka flashy vitaminburkar som är på rea eller vilka nya hippa värktabletter som kommit in i sortimentet. Öh. Nej.

Till sist hittade jag tuben jag sökte, men den var dyrare än beräknat. Köpte chips istället.

Apotekshäng

2 reaktioner på ”Apotekshäng

  1. tjeena skriver:

    men vilken tur att du inte kom därifrån med någon salva för hemoroider istället :P

    chips är att föredra, misstänker jag :D

Kommentera

