Upphittad!

Någon mystisk man ringde min pappa idag. Han hade frågat en massa om en bil, om den hade tillhört pappa eller några av hans barn. Efter en del jankkande fram och tillbaka kom det fram istället att han hittat en telefon i ifrågavarnde bil. I telefonboken hade han hittat "Pappa", och alltså ringt till min far.

Min long lost telefon, som jag tappade i januari förra året, har alltså hittats! HUUUR är detta möjligt frågar ni er, lika mycket som jag. Den mystiska mannen befann sig någonstans norr om Kokkola, och det verkade som att han hittat telefonen i samband med städning av bilen. Jag tappade faktiskt telefonen under/efter en bilresa mellan Nykarleby och Vasa, men bilbeskrivningen stämde inte riiiiktigt överens, vad jag minns.

Jag är fortfarande lite förbryllad, men det är ju alldeles fantastiskt att den här personen verkligen tagit sig tid för att hitta ägaren. Det gjorde min dag plötsligt mycket roligare! :-D

Upphittad!

En reaktion på ”Upphittad!

Kommentera

