Tatueraren

alt
Jupp. Det var en konstnärlig paus, och ett ytterst seriöst test. Med tusch. Tusen poäng till den som vet vad det föreställer.

Tatueraren

32 reaktioner på ”Tatueraren

  1. kata747 skriver:

    Fina gissningar, men de är alla fel!
    Gary – lita på dina associationer, kanske du finner svaret! (Kom ihåg, tusen poäng)

  2. iSoLa skriver:

    Jag tänker på domdär tavlorna som fanns hemma hos diverse mommon på 80-talet, som hade mönster gjorda med olika färgers garn/tråd virade runt spikar i olika kombinationer. Kommer ni ihåg?

    Alternativt är det början till en snöflinga.

  3. kata747 skriver:

    Oj jävlar! Vad kallas dom ens? Jag vet precis vad du menar, nu får jag lust att göra en sån!
    Dessvärre är det också fel, inte heller en snöflinga. Fortsätt spåna!

  4. kata747 skriver:

    Petter – Inte illa pinkat, men fortfarande inte riktigt rätt. Jag höjer stakesen och utlovar ett hemligt pris till den som har rätta svaret!

  5. Banankokaren skriver:

    Höh. Jag ser ju alldeles tydligt en haraskrankå där! :(
    Nåmen… En sån där halmjulstjärna? Eller nåt 3D-projekt? En ädelsten utan kantlinjer?

  6. Laandepaukku skriver:

    Ein blommandi maskros? :D Fast he no o sir ut som en harakrankå som falli i ein radioaktiv lösning…

  7. kata747 skriver:

    Nej, inte ännu heller! Men jag uppskattarer fantasi!
    Jag tröstar er med att det finns ett definitivt svar :-)

  8. Fingerbang skriver:

    Ett trollspö? (: jag skulle också gissat på tavlorna där man virar garn runt spikar. :D

  9. Fingerbang skriver:

    sambon säger ett meteoritnedslag, jag funderar om det är täckdikningssystemet i en åker!? :D

  10. Fingerbang skriver:

    Kan inte någon annan kommentera här emellan så blir det inte så tydligt att jag spammar!? :D

    Massa fågelnäbbar mot varandra, ju! :D

  11. Lustmord skriver:

    Jag försökte fuska med att dra bilden till google images men det gav inget. Vad är det, jag blir galen!

  12. Gary_L_Grape skriver:

    Ale: TACK, det var just den där bilden som min hjärna har försökt sortera ut under dagens lopp.

  13. kata747 skriver:

    Ale har givetvis rätt! Hurra! För att vara extra petig tog jag modell av The Golden Record, medan Ales bild är The Pioneer Plaque. I bägge bilderna handlar det ändå om samma bild/karta. För att jag inte ska säga något helt tokigt, får den som inte fattar ett dugg läsa mer exempelvis här.

    Tack för alla bra gissningar!

  14. Lustmord skriver:

    Interesting shit! Jag har sett nån bild dom har skickat ut i rymden som radiosignal eller nåt vetesjutton, men ingen skiva :)

  15. kata747 skriver:

    Hanne – Så angenämt, eller hur!

    Fingerbang – Hahaha! Shit så många tolkningar man får av några streck :-D

    Ileea – Sälmorrhår var en otroligt bra tippning, men med tanke på att varken tatueringsidén eller armen är min så är det inte fullt lika sannolikt :-D

  16. Ileea skriver:

    Nästa gång får du se till att vara tatueraren, och tatuera sälmorrhår! :-D Eller i alla fall en säl :-)

  17. Hanne skriver:

    Ytterst angenämt, må jag tillägga, ehuru jag beskådar en paint-katt i senaste inlägget. <3

  18. kata747 skriver:

    Ehuru! ÅH Häänski, jag saknar ditt magnifika ordförråd!

    Och ja, Lustmord, jag glömde svara! Jag vet inte heller så ingående om såna här rymdiga saker, men det är så sjukt intressant att jag helt enkelt måste bli mer påläst :-) Du också!

Kommentera

