Helgen.

Helgen, helgen. Veckoslutet när jag skulle kurera mig och ta det lugnt.
Förvisso togs det rätt så lugnt, men sömnen har blivit minimal trots allt.
Nu tänker jag, första gången på jävligt länge, bara skryta över mitt händelselösa liv.

I fredags tittade jag på Killing Joke. Ett gäng gamla gubbar på scen, inte desto mer spännande. Men lite coolt är det ändå att ha sett dem! Längst fram dessutom, kommer inte ihåg när jag senast skulle ens haft chansen att stå fastklamrad vid staketet sådär. Även lite ofrivillig kisastudio i Aussie Bar hann vi med, och en gratis flaska fisu. Kvällen avrundades i tesällskap och lite Jeppishangout i grannkvarteret.

Lördagen tillbringade jag största delen i febrigt tillstånd i sängen. Sen fick jag fnatt och sökte mig till Sinne, för att titta på Isolation. Jag kan inte annat än rekommendera! Jag tror jag ska gå och titta en gång till, bara för att jag kan. Sinne följdes av såväl Eerikin Kulma och Mbars terass (!), innan vårt halvt skejtande sällskap hittade sig hem igen. Kikade en stund på supermånen uppe på takterassen, den var ganska gälin.

Söndagen gick mest ut på att äta. Vi var ett gäng på nio personer som fixade ihop den mest massiva hemmabrunchen jag någonsin sett. Choklad-banan-våfflor, cappuccino/latte/americano/espresso, kål/morots/rispiroger, turkisk yoghurt med färska bär, toast med alla möjliga pålägg, ägg, frukt, vichyjuice.. Alldeles fantastiskt. Jag jäste sedan vidare på bio; Kaze no tani no Naushika (eller Nausicaä of the valley of the wind) gick så här passligt på Orion. Det är en av mina absoluta favoriter av Miyazakis filmer, och det känns sådär lite nördigt viktigt att ha sett den på bio. Fiilisfaktorn mycket hög, inklusive knaster.

Sedan satt jag resten av kvällen i skolan och kämpade med InDesign. Lyckligtvis med någon form av utkomst, trots allt.

alt
Aahhh, Nausicaä! Det lustiga med den här filmen är det faktum att hon inte har några trosor på sig. Eller så är det ett par långbyxor som inte alltid riktigt ger sig till känna. Smått distraherande, dock.

Helgen.

Kommentera

