Statistik och tidskrifter.

Här i dagarna fyllde jag i en marknadsundersökning för Image. Jag älskar tidningen, även om den kanske ibland är lite väl stilig och pretto för en pummifjant som mig. Den upprätthåller mitt finska ordförråd, som lidit något otroligt det senaste året, och håller mig lite uppdaterad om vad som händer. Sen är det ju emellanåt fruktansvärt underhållande läsning, och personporträtten upplyser mig ofta om aktualiteter jag annars aldrig skulle ha koll på. Plus även för de fina fotoreportagen.

Hur som haver. Jag försöker så långt som möjligt alltid delta i enkäter och undersökningar, för jag har någon konstig fix med att bidra till statistik. Ingen aning om varför, själv får jag ju absolut ingenting ut av dessa. Nyss fyllde jag också i en sån därn radiolyssningsundersökning, trots att det kändes mer jobbigt än givande.

Anyways, i smyg hoppades jag förstås på någon form av utlottning i samband med undersökningen, och visst! Man fick välja mellan tre tidningsprenumerationer, utifall att man skulle bli den lyckliga vinnaren. Jag tänkte att man naturligtvis skulle kunna välja Image (trots att jag redan är prenumerant, men det är ju faktiskt lite dyrt), men icke.

De tre alternativen var Apu, Avotakka och Mondo. Alltså vaaah. Apu och Avotakka är i mina ögon tanttidningar. Mondo är bara inte jag, för jag reser ju ingenstans med min tomma börs. Yyyyyl! Jag kruxade då i Apu, för den har ändå inte trädgårdstips, som typ Avotakka.
Vilken hade du valt?

// F.d. Allersprenumerant, som totaldissar finska tanttidningar

alt
Det här är en död fjäril. Den har inget att göra med tidningar.

Statistik och tidskrifter.

4 reaktioner på ”Statistik och tidskrifter.

  1. steph skriver:

    Egentligen vill man väl inte ha någon av tidningarna. Men kanske Mondo, när vi försöker resa mera med min pojkvän. Å andra sidan är det ju farligt, farligt för plånboken.

    Men. Mondo eller Apu.

  2. kata747 skriver:

    steph – Näe, det är väl just därför dom prenumerationerna lottas ut :-) Mondo kanske är en bra dagdrömmartidning!

    ankfigur – Allright, kanske den inte är det tantigaste ändå?

Kommentera

