U48

Jag har sett ungefär 20 kortfilmer på bio idag. Däribland även mitt eget lags bidrag. Tävlingen Uneton48 screenar alla ca 120 deltagande filmer på biografer under den här veckan.

Uneton48 gick alltså ut på att man hade 48 timmar på sig att göra en kortfilm, enligt utlottat tema. Allt från att skriva manus till att filma, klippa, bearbeta, göra musik etc. Samtliga filmer måste även innehålla tre gemensamma element. Som tävlingsnamnet låter en förstå, så hinner man inte sova hemskt mycket under det veckoslutet.

Vi fick temat western / war. Det blev krigsfilm. Med humor. Och våld.
Det var en av de galnaste och roligaste projekten jag varit med om, och vi är definitivt med nästa år igen!

Om jag förstod rätt, visas finalisternas filmer på AVA 7.6, och prisutdelningen är två dagar senare. Med tanke på att det här är det första riktiga filmprojektet jag medverkar i, känns det ganska spännande. Även om vi inte kommer vinna något, så är det otroligt kul att vara med!

alt
alt
altalt
PS. Jag hittade plötsligt en snigel på inspelningsplatsen. Det var en fascinerande paus.
PPS. Laddade tydligen upp en för blodig bild, då den genast togs bort. Hah! Bra fejkblod i så fall!

U48

4 reaktioner på ”U48

  1. Ileea skriver:

    Får vi vanliga dödliga en chans att se ert filmspektakel? Jag vill jättegärna se er blodiga warwestern!

  2. kata747 skriver:

    Zimm – Nä, jag är inte riktigt en snigelmänniska. Herr Snorgel fick slime:a vidare i Kaitalahti!

    Ileea – Ja det får man! I något skede. Jag kan visa den när vi ses nästa gång!

Kommentera

