Les cheveux lundi

Min mor förvarnade mig redan för flera veckor sedan, att mitt hår måste och skall klippas. När jag väl åker upp tänker hon boka en tid åt mig, fick jag veta.

Igår väcktes jag av att en byggubbe ringer skojfriskt på dörren och skall borra, skruva och banka i fönstren. Yrvaken och dödstrött ligger jag kvar i sängen, och skulle helst fortsätta dvalan. Kort därefter ringer mor frissan, och fixar en tid till mig som är om 40 minuter.

NONIIN YLÖS JA PUE PÄÄLLES, MARS MARS HYPPÄÄ FILLARILLE SIITÄ ET MEE MIHINKÄÄN KAUPOILLE TUUT SUORAAN HIMAAN SITTEN JOOKO

Där sitter jag då, världens sämsta morgonmänniska, hos en halvsunkig perusfrissa som jag inte alls har något intresse av att prata med, ögonen hålls knappt öppna. Jag klippte mig senast 2009 och har inte den blekaste hajun om hur jag vill ha det, så hon gör lite som hon vill. När det är klart blir jag lite ledsen i ögat, typ halva håret är väck. 25€ kostade det också. Men å andra sidan, så här såg jag ut som ung och fräsch 18-åring, så kanske det ändå är helt okej. Gamla Kata säger hej.

alt alt

Les cheveux lundi

3 reaktioner på ”Les cheveux lundi

  1. kata747 skriver:

    Joo! Men hon betalade ju sen också. Och köpte ganska mycket annat till mig. Hehe. Det jämnar ut sig!

Kommentera

