Skivinköp

Förra sommaren LP-bloggade jag en hel del, vill jag minnas. Suktar faktiskt efter en ny LP-fest, måste göras slag i den saken! Who’s with me?

Mina nyaste tillskott i samlingen är alla väldigt second hand – mycket sköna fynd, måste jag säga.

alt
All-Star FestivalThe unique record in aid of the world’s refugees (1963) 12"
Samlingsskiva för FN, it seems.
Rent spontanköp, jag menar, Louis Armstrong, Nat King Cole, Ella Fitzgerald och Edith Piaf på samma skiva. Perfekt för slöa inspirationslösa innedagar. Måste ha!
Kostade 1€ på ett loppis i Karis. Minns inte ens vilket, hjälp mig Zimm?

alt
Conway Twitty – Georgia Keeps Pulling On My Ring (1978) 12"
Oh Conway! Den som är bekant med Family Guy kanske uppskattar detta. Riktigt mysigt. Och underhållande. Äkta amerikansk "rautalanka"country i redig redneckstämning. Se nu på honom!
Fyndat på torgloppiset i Jeppis. Paketpris 6€, tillsammans med de två sjutummarna nedan. Guld värt.

alt
Jeff Wayne’s Musical Version of The War of the Worlds – The Eve Of The War / The Red Weed (1978) 7"
DET HÄR är grejer! Lyssnade på hela skivan hos J en kväll i våras, och slogs av skräckblandad förtjusning. Helt otroligt soundtrack! När jag då plötsligt möts av denna singel i en loppislåda i Jakobstad är köpet självklart. Lyssna på hela soundtracket HÄR. Gör det. Nu.

alt
Och så till sist, kanske det bästa fyndet någonsin.
Electric Banana Band – Banankontakt av Tredje Graden (1982) 7"
Beskrivning behövs inte. Omslaget är på riktigt sådär dimmigt. Bästa låten att lyssna på efter jobbet. B-sidan Spanska Klådan är ett kapitel för sig, 80-talsvibbarna är fantastiska. Hurra!

Så, när blir det vinyllyssning / levyraati?

Skivinköp

5 reaktioner på ”Skivinköp

  1. Lustmord skriver:

    Banankontakt! Ja jävlar. Hur länge sen är det man lyssnade på Electric Banana Band? Hade ju glömt bort alldeles. Tack!

    *surfar in på youtube*

  2. Lustmord skriver:

    Zvampen är ju en gammal favorit! Vem minns inte "jag vill bo i en svamp annars får jag kramp" :D

    Tropical Fruits hade jag inte hört förut faktiskt, den var rätt skön. Oväntat många finnar som kommenterade låten.

    För övrigt vore en LP-fest/levyraati helt awesome! Jag misstänker dock att du bor för långt bort för mig att dyka upp med mina gamla svettiga skivor…

  3. kata747 skriver:

    Det verkar som att Tropical Fruits finns i en lärobok i svenska, haha :-D En av mina favoriter!

    Dude, Finland är litet, säg aldrig aldrig ;-)

Kommentera

