Förr i vääde.

Ett par veckor sedan hälsade jag på Ileea på Stundars, tillsammans med två andra guldkorn. Vi passade på att utnyttja "fotoateljén", och tog ett tidsenligt familjeporträtt. Är vi inte stiliga! Stelheten hör till, int kan man nu börja löjla sig när man tar ett dyrt foto som ska hänga med i generation efter generation. Och så ser ju alla ut som dockor på gamla porträtt, det hör till.
Jag gömde pannluggen i en basker, för jag har hört att det är bara lösaktiga kvinnor som har lugg. Åtminstone förr i vääde.
alt
Sen är det kanske ännu mer lösaktigt att jag flashar lite fötter. Oho.

Förr i vääde.

3 reaktioner på ”Förr i vääde.

  1. Kaijtsu skriver:

    Just sånt där foto har jag funderat att ta med några vänner.  Har sett gamla en del gamla foton där man ställt sig utanför huset, där några sittera andra står, å så har man med sig nå atteraljer, t.ex. hittar man en bricka i den enes hand. Såna!

  2. kata747 skriver:

    Det här porträttet togs i all hast, vi drog på oss de kläder som råkade fastna i handen och måkade ihop oss i ett hörn. Levande stilleben alltså! Jag vill ta fler!

  3. Ileea skriver:

    Wow, fotot blev ju jättefint! Du ser nog mycket proper och dygdig ut, fötterna till trots ;-)

Kommentera

