Karkki.

Tänk, att Kata blivit så pass hitech, att hon till och med bloggar mobilt i dessa stressful times! Sanningen är mest den, att jag inte orkar kliva upp ur sängen. Och så har daton så fruktansvärt mycket ljud.

Ikväll var jag extremt karkkisugen,begav mig således till Alepa. Eftersom kakkihyllan är sist, dvs man måste gå genom hela butiken, samlade jag på mig några bonusar på vägen. Väl framme vid godiset vet jag förstås inte vad som är bra i det torftiga urvalet ( Alepa modell mindre), där jag står med armarna fulla av randers. Jag river således till mig en påse av billig sort, som ser typ okej ut.
Jag borde ha vetat bättre…

För det första kostade kalaset just 10€. 10. What. Jag köpt exak fem, FEM varor. HUR kan detta kosta 60 mark? Och karkkin. Inga ord kan beskriva min besvikelse, denna vidriga blandning av tillgjorda smaker (som jag ofta kan gilla), hujeda mig!

Nu slår den där morkkisen in igen, som Hipsu talade om. Money well spent, ey?
Köp aldrig Pyörre. Aldrig.

Karkki.

10 reaktioner på ”Karkki.

  1. hipsu skriver:

     Äsch då, beklagar morkkisen. De där billiga brukar ändå oftast, tycker jag, vara helt positiva överraskningar. Iaf Rainbows produkter är helt ok, till och med bra ibland!

  2. Kaijtsu skriver:

    Desto äldre man blir, desto mer kräsnar blir man vad karkkin beträffar. När du kommer upp i min ålder, Kata, inser du att det inte finns många sorter kvar som duger. En hälsosam livsstil blir lättare att upprätthålla.

  3. Banankokaren skriver:

    Jag gillar överlag Pirkka och Rainbow och dom där, men när det gäller karkki vägrar jag köpa de flesta av deras produkter. Jag har blivit besviken alltför många gånger. Men så köper jag också karkki ganska sällan så jag brukar resonera som så att jag nog har råd att slösa lite då jag väl köper karkki de där få gångerna. ;)

  4. Lustmord skriver:

    Alepa? Finns det alepa kvar..jag trodde det var dött och begravet. Kanske bara här i Åbotrakten.

  5. Nera skriver:

    Alepa är helt kreisi dyrt. :C Beklagar också morkkisen. Det är ju precis inte den fiilisen man vill ha när man köper karkki.

  6. kata747 skriver:

    Hipsu – Jaa, jag brukar ju lovprisa Rainbow i vanliga fall, jag menar; Hot mix är det bästa! Varför köpte jag inte den i stället?

    Kaj – Du har som vanligt rätt, gamla goda Kaj! Jag börjar väl komma upp i Werther’s- och Riesenåldern småningom. Kanske den galnaste karkkiperioden är över? (Snyft!)

    Bananen – Åh Pirkka! Don’t get me started! Jag fullkomligen älskar Pirkkas karkki. Och allt annat.

    Lustis – Jag visste knappt vad en Alepa var, innan jag flyttade till Heza! Motsvarigheten (typ exakt samma butik) brukar ju heta Sale i övriga landet.
    Buu.

    Nera – Jo, det verkar så. Jag har alltid levt i en lögn och trott att det är urbilligt! Siwa är dock den största av bovarna, dit går jag ALDRIG!

  7. Lustmord skriver:

    Siwa och Valintatalo heter väl liknande butiker här i Åbo vad jag minns, förr fanns Ruokavarasto men dom bytte visst namn till Siwa tror jag eller hur det nu var.

    Fuck morkkis. Ibland får man slösa, ta mig fan! :D

Kommentera

