Hår!

alt
Mitten av juli, innan jag kom till insikt.
Håret är tvättat samma dag, och ungefär i det bästa möjliga skicket just då.
alt
alt
Så här ser mitt hår ut nu, efter exakt två veckor utan shampoo.
Tvättat i morse, men då har jag dessutom arbetat hela dagen, innan dom här bilderna togs.
Har fortfarande inte kört med vinägerbalsam, eftersom jag bara inte orkat. Men snart!

Hår!

17 reaktioner på ”Hår!

  1. kata747 skriver:

    Spänks Hekate! Jag visste inte att jag hade sånt här hår!

    Dumle – Joo, känner mig som en film star i det här fluffet!

  2. kata747 skriver:

    gordon – Höhö, du får hitta på andra hårresande (HÖHÖ) ordvitsar!

    Banankokaren – Ta en titt på förra inlägget! Eller sen här.

    Memme – Tack! Det gick över alla förväntningar, verkligen!

    Ileea – Tack du! Jag börjar trivas i den mer och mer, luggen alltså :-)

  3. kata747 skriver:

    hipsu – Det är det! Jag har alltid haft semitjockt hår (som jag skött mycket dåligt), men nu börjar det närma sig Pochahontas-tjockt! På ett bra sätt :-D

  4. Banankokaren skriver:

    Hmm. Låter lockande, men skrämmande. Håret måste väl vara hurja flottigt i början? :S

  5. kata747 skriver:

    Jag tror det varierar hemskt mycket från hår till hår; enligt alla guider och all research jag gjort verkar de flesta uppleva de första veckorna som värst och flottigast. Jag upplevde däremot att håret kändes bättre redan efter första avvänjningen, inget megafettigt striphelvete som jag befarade (eftersom min hårbotten är fet) . Att jag sedan haft håret fast under största delen av dessa dagar på jobbet kanske har något med saken att göra, jag hade kanske märkt en större skillnad med öppet hår hela tiden? Man vet inte, du måste testa :-) Och som det sägs, det lönar sig att testa minst en månad innan man kan skippa grejen med gott samvete.

  6. Banankokaren skriver:

    Hmm. Tror att jag måste försöka koordinera försöket till en tidpunkt då jag inte behöver vara alltför representativ… :D

  7. Mira skriver:

    Bra jobbat! Ditt hår är jättejättefint! Jag blir jättesugen på att återgå till no poo jag också, när jag har mera tid att duscha i lugn och ro. Det är nog annars bara att börja med vinägerbalsam, håret blir jätteglansigt och kom ihåg att köpa äppelcidervinäger och inte vanlig vinäger, ifall du inte vill lukta salladsdressing i håret :D

  8. kata747 skriver:

    Banankokaren – Jaa, testa för all del! Hatt eller mössa är bra nödlösningar ;-)

    Mira – TACK, och du ska ha en megalomanisk eloge för att du övertygade mig till detta! Tänk att bastufilosofier kan leda till på riktigt omvälvande saker :-) Hoppas du också får minst lika fint hår snart igen!
    Jag ska köpa rätt sorts vinäger när lönen rullar in på kontot, sen ska jag bli filmstjärna. Kraaaaam ♥

Kommentera

