Taket

Suttit på taket igen. Lapat sol. Ätit stulen bulla. Förundrats över hur folk möblerar denna terass.
alt
altalt
Egentligen är jag inte alls sådär glad, det var stundens infall att jag ville ta en glad bild av mig själv. Egentligen våndas jag över de få lediga stunderna, tröttheten och ensamheten. Nog för att det finns nummer i telefonen att ringa, men man varken hinner eller orkar anta sig dessa sociala stunder. Även om man vill. Jag undrar hur jag över huvudtaget har lyckats uppehålla något socialt liv under mina galna arbetsperioder, när jag jobbat 12 timmarsdagar, 17 dagar i sträck, när jag inte orkar med dett normalt heltidsarbete.
Det är väl vanesak, som vanligt. Hoppas den ömma, stela armen och handleden snart också förstår det.

Hösten är numer varmt välkommen, med tjocka klädbylten, mysiga klasskamrater och torsdagsölar.

Taket

2 reaktioner på ”Taket

Kommentera

