Ergonomi.

Jag går väldigt mycket under min arbetsdag. Således är fötterna trötta efteråt.

Man skall alltså ha ordentliga skodon också efter arbetstid, så fötterna kan återhämta sig i lugn och ro.
Ibland (ganska ofta som typ alltid) går fiilisen före. Och så tar man de där sämsta skorna, för att de "känns bra".
Jag har en ovana att köpa skor i fel storlek. Små sådana. Överdriven optimism, ha-begär eller ren estetik, det varierar. Idag bar jag de perfekta vita tygskorna, köpta för 1€ på loppis. Trots att de är MINST en storlek för små. "Jag sitter ändå mest på bussen", tänkte jag väl. Efter jobbet blev det ändå en del ärenden; hos piercaren, i sminkaffären, i matbutiken, i klädaffären, tiotals plagg provades…

Någon med aningen mindre fötter borde nog komma och röva bort dessa underbara dojor från mig. Snälla, rädda mina fötter.

Ergonomi.

9 reaktioner på ”Ergonomi.

  1. bluzz skriver:

    Jag kör faktiskt med ett par arbetskängor när jag vet att jag ska stå/gå mkt… Dom andas, å man får inte ont i fötterna av dom, samt att dom e stadiga.. :) Å säkra.. :P Inte kanske dom trendigaste dojorna, men svarta å diskreta, de funkar :P

  2. dumlefafa skriver:

     jag har samma problem ! , och fötterna lider märkte att äta bananer hjälper bra för att ta bort dagen efter sjukt

  3. Fingerbang skriver:

    Jag har precis samma dilemma som du när jag köper skor! Snygghet går före bekvämlighet. :D

  4. kata747 skriver:

    bluzz – Nice! Dom verkar verkligen proffsiga! Mina arbetsskor ser ut så här

    och dom är jättebra! Inte ens för små! (1,5€ på loppis dessutom) Tänkte skaffa ordentliga skor i stil med dina, men jag hade inte riktigt råd. Kanske lika bra, då superstarsen tjänar mig väl. Det är mina "vanliga" skor som sedan fuckar upp allt..

    Dumle – Bananer? Say whaat? Kanske du bara int äter annars heller, ajabaja. Mer caaarbs.

    Fingerbang – Men du är ju alltid snygg, vad du än bär :-D Det känns på ett sätt inte alls som något jag skulle göra, bohem-säl och allt, men vad jag sen tycker är "snyggt" kanske inte är allmänt taget estetiskt :-P Typ slitna sneakers och livsfarligt hala gubbskor, det är mina älsklingar.

    Kaj – Det är hårda tider. Typ hela tiden.

  5. Fingerbang skriver:

    :D haha, säg inte det innan du sett mina värsta dagar! :D Livsfarligt hala gubbskor har jag många av. Ett nyår tänkte det gå riktigt dåligt då mina (fina)skor var så hala att jag knappt kunde stå upprätt på snön. :D

  6. dumlefafa skriver:

     vet hur det är finerbang, om du tänker att jag har mera grip cycklande på is än att gå. så borde det säga hur illa det står till :p

  7. kata747 skriver:

    Fingerbang – Hahah, gubbskor är bäst! Även om man får såna nära-döden-upplevelser emellanåt :-D

    Dumle – Oj Dumle, skaffa sånadär halkskydd nu till vintern! Jag har tänkt på det själv också många vintrar nu!

Kommentera

