Sommarresumé i skofoton

Sommaren är loppuslut. Jag hamnade stänga mitt fönster redan kl 21, för det blev kallt. DET är ett säkert tecken! Yllehalsduken har också fått hänga med redan sen Flow, så det är byebye shortsväder för i år. Eller?
Här följer en jättekonstig och osammanhängande bildserie, förlåt. Jag tycker om att fota skor.

alt
05072012 En busshållplats i Åbo
Min halvtaskiga sommarbildserie börjar först i juli vid Ruisrock.
Ett bevis på att jag aldrig riktigt kom igång med den här sommaren alls.
Sandalerna har använts kanske en gång efter det här. Dom är redan sönder. Tack Citymarket.

alt
08072012 Första bästa barack undan störtregnet
Efter en megasvetthelg kommer givetvis regn. Givetvis när man blivit satt i arbete utomhus. Jag fick dela ut chips åt ordningsvakter, helt roligt ändå, trots dyngsura skor.
Skorna är de trogna från 2006, tänker aldrig slänga.

alt
28072012 Buss 615
Efter festivalkoma börjar plötsligt ett jobb med tidiga morgnar och fysisk ansträngning. Inga sandaler, ever. Trots att skorna byts på jobbet är någorlunda stadga att föredra även under arbetsresorna. Mycket busstwitter.
Skorna loppisfynd för 3,5€.

alt
23072012 After work
Den fysiska ansträngningen ledde till mycket överansträngning. Fötter måste höjas och vilas, dvs. inte mycket socialt liv alls.

alt
04082012 Hagnäs 6 o’clock
Det här har min sommar gått ut på, vänta på bussar och jobba, det blir liksom inte mer intressant förutom skor som byts ut.
Här är dom lömska, snygga, mukabekväma men alldeles för små 1-euros-tossorna. Fyfan vad jag är arg på dem. Eftersom det inte finns något annat intressant kan jag ju nämna att jeansen på bilden är typiskak 90-tals "mom jeans", som de facto är min mammas gamla. De är sjukt fulsnygga (Lee Cooper!) och jag kan inte kasta dem trots massiva slitningar och hål.

alt
21082012 Hagnäs 6 o’clock #2
En ledig dag mellan varven, som mest. Det är tungt.
Nu är det kallt. Jacka på morgonen, i bästa fall tshirt på hemvägen men oftast blir det lite kyligt.
Tillbaks till höstfärger. Eller alltså mina perusfärger. Ljust och glättigt är inte riktigt jag annars heller. Fyndade ett par jeans på UFF, så nu har jag faktiskt hela byxor också. Det är en raritet.
Skorna är äkta thailändska Converse. Jätteäkta, säkert, som min far så snällt hämtade åt mig i vintras. Ekologiskt tänkande.

Sommarresumé i skofoton

4 reaktioner på ”Sommarresumé i skofoton

  1. Ileea skriver:

    Jag saknar dina skor i närheten av mina och tycker att våra fötter ska mötas snart igen.

  2. kata747 skriver:

    gordon & bluzz – Inte första gången det händer! Jag bloggar tämligen ofta om bilder på skor :-)

    Ileea – Saknaden är ytterst ömsesidig och stor, ska du veta. När vi äntligen möts ska vi ta massvis med skobilder igen!!

Kommentera

