Spontant engagemang

Nu när sommaren börjar se sitt slut, insåg jag hur mycket som lämnat ogjort i år. Knappt några evenemang har besökts! Som kulturproducent är detta oacceptabelt, jag borde ju bo på evenemang året runt och hela tiden, speciellt nu under festspelen. Igår gjorde jag plötsligt slag i saken och gick på ett evenemang jag annars aldrig skulle gått på, om inte en vän spontant frågat mig med. Vi styrde stegen mot Kiasmas Speech Karaoke.
Och det var riktigt roligt! Karaoke, fast med tal. Jag deltog inte själv med något tal, men det var väldigt underhållande att lyssna på. Speciellt Bill Clintons "I did not have sex", Jesu bergspredikan, Daniels bröllopstal till Victoria, Terrence McKennas kloka ord om droganvändning, "I am mad as hell" och många andra filmcitat. En så enkel, men fungerande idé!

Sen fortsatte jag natten lång med andra upplevelser. Dansade till Valonnopeus, på ett ställe var man oftast inte dansar, och kramades hårt och intensivt under ungefär hela Echoes.

Spontant engagemang

2 reaktioner på ”Spontant engagemang

  1. Lustmord skriver:

    Men hahaa, jäklar vilken skoj idé! Aldrig hört om tidigare faktiskt. Fanns Adolf Hitlers tal med? :P

  2. kata747 skriver:

    Jo, riktigt bra grej är det! Lär ordnas alltid nu som då på Kiasma, och någon gång har det arrangerats i Estland också.. Där fanns Charlie Chaplins "Hitler-tal" från filmen The Great Dictator vill jag minnas!

Kommentera

