Gratis är gott.

Igår var jag på en privat fest var spriten flödade. Och då menar jag verkligen flödade. Jag var en av dem som delade ut drycker, och jag slutar inte förvånas över hur kaotiskt det var. Det räcker med att något är gratis, folk blir alldeles galna (detta kan jag bekräfta som den äkta pummi jag är). Kombinera sen gratis och alkohol, slutsumman är tindrande, hungriga ögon, armbågar och ett enormt tryck. Jag höll mig god och glad, för visst blev ju andra glada av det jag gjorde, speciellt med ett leende.
Men att beställa 8 cider på en gång och ännu klaga på långsam betjäning är kanske lite att ta i.

När spriten var slut fick jag också min beskärda del. Det intressantaste var en specialitet som den irländska bartendern bjöd på; först drack man 4 cl whiskey, sedan 4 cl "cocktailgurksaft" och till sist skulle man äta en cocktailgurka. "It’s a man’s drink, isn’t it?", konstaterade han entusiastiskt, medan vi försökskaniner grimaserade. Jag vet inte om det var en bra eller dålig kombination, men väldigt intressant.

Gratis är gott.

En reaktion på ”Gratis är gott.

Kommentera

