Inte igen…

Nu har jag börjat packa. Det går långsamt, givetvis, för jag hittar konstiga borttappade saker, i stil med engelska-uppsatser från gymnasiet och dagisteckningar. Jag känner inte igen mig själv. För en stund sen hittade jag en chokladtikkari i form av en jultomte, som inte ännu blivit gammal. (Den var inuti en SpongeBob-handväska.) Den var god!
För att göra det så lätt som möjligt för mina flyttmedhjälpare tänker jag slänga hälften av min egendom. Som den där högen med Aku Ankkor, som jag ändå inte läser. Och de där affischerna jag släpat med mig sen 2007. Gymnasieböckerna vet jag inte vad jag ska göra av, ingen vill ändå ha dem. Eller? Svårt det här med unintentional hoarding.

alt

Inte igen…

6 reaktioner på ”Inte igen…

  1. Hekate skriver:

     Sälj! Böcker och sånt, säkert någon som vill ha det. Man måste ju passa på att göra lite business om det går ;)

  2. kata747 skriver:

    Jag försökte ihärdigt sälja läroböcker senast jag flyttade, men det gick inte riktigt åt så mycket som jag önskade.. Kanske antikvariat? :-D

  3. Hekate skriver:

     Haha, senast jag städade hittade jag också en gammal dagbok. Pinsam (men kul) läsning!

  4. kata747 skriver:

    Ileea – Dagboken vågar jag inte ens öppna, men allt annat.. gaaah!

    Hekate – Dagböcker… isch. Jag förvånas mest över gymnasie-alster, varför kan jag inte skriva så där vackra meningar längre? Det låter som att jag läser högt ur ett lexikon. Nuförtiden blir det stympat talspråk, och det är det bästa jag kan åstadkomma. Tjohej!

Kommentera

