Slarverskan

Nu lever jag än en gång upp till min beskrivningstext som står hära uppe till höger. Tappade telefonen så här passligt till det massiva snöfallet. Stackarn ligger väl begravd i en driva eller har känslokallt krossats under en plogbil. Till och med tjejen jag frågade i Siwakassan medgav att det inte finns hederliga människor längre, allra minst när det gäller telefoner och andra värdesaker. (DOCK återfick jag ju i våras en kär telefon som varit borttappad i över ett år, tack vare en hederlig man!)

Så nu blir det väl att skaffa den där ordentliga smarttelefonen. Eller? Jag kommer väl att tappa den också?

Over and out. (insert röksignal)

Slarverskan

9 reaktioner på ”Slarverskan

  1. Lustmord skriver:

    Jag tänkte först föreslå att du kunde be en kompis ringa till den. Undrar om telefonen skulle svara och säga hej Kata, jag ligger bakom soptunnan längs ner på gatan… Tipset är värt en sån här:

  2. kata747 skriver:

    Oj så glad jag skulle bli, även om svaret bara var Jean-Luc Picard som slår sig på pannan!

  3. zimm skriver:

     Jag glömde handväskahelvetet på höghusgården igår. Och jag märkte först vid ABC att den var borta. Nåja, sen kom jag hem och den var på gården, insnöad och orörd!

    Pusi och glad lilla jul!

  4. affe321 skriver:

    Några hederliga mänskor verkar det trots allt finnas. Jag upptäckte i fredags att jag hade tappat bort USB-minnet. Det visade sig att jag hade glömt ta det ur datorn i datasalen och där hade det varit över natten utan att någon snott det.

  5. kata747 skriver:

    zimm – Handväskahelveten är dåliga på det sättet, rymmer allt men sen tappar man också allt om det går illa! Tur att du fick den tillbaka intakt i alla fall. Puss!

    affe – Tur det! USB-minnen börjar vara ganska värdelösa och opraktiska these days. Övergå till Dropbox istället, så slipper du oroa dig!

    gordon – Tänk, så tråkigt livet vore utan allt detta elände!

  6. Ileea skriver:

    Aj aj ändå! Jag säger spontant att nej, köp ingen (dyr) smarttelefon, för du kommer att bli av med den förr eller senare igen! Märk väl att jag här inte betraktar dig som ovanligt slarvig eller oförsiktig när det gäller dina telefoner – Ödet har bara en tendens att vilja tugga i sig dem.

    Kanske du kan kompromissa lite, och köpa en begagnad smarttelefon? Det finns tydligen många bra fungerande sådana till salu, efterlämningar efter folk som hela tiden ska uppgradera och ha det nyaste. Lika bra, men lite billigare och kanske lite mindre harm om telefonen försvinner igen.

Kommentera

