Nu är det skrivkris.

Det är jättesvårt det här med att skriva sakligt. Därför skriver jag osakligt nu istället. Prokrastination vinner alla gånger!

Jag håller på med en rapport, som ska bli klar idag. Det känns väldigt avlägset, det där färdiga paketet. Jag har tappat gnistan, tråden och flödet. Formatet blir kanske det mest personliga hittills, eftersom jag klistrar in såväl tweets som blogginlägg. Därför återvände jag hit, för att få lite mer input i olika versioner. MEN HÄR FINNS JU INGET ATT HÄMTA. Bloggtorkschocken smulade sig över mig som en liten sandstorm. Faktum är ju bara, att jag har för mycket annat att tänka på. Inte bra, jag tycker ju om att kunna kristallisera min tillvaro i såna här fjantiga inlägg. Tänk så hemskt. Vad har jag gjort den gångna hösten? Vem är jag? Varför finns jag?

Från och med imorgon (eller tiden efter praktiken; E.P.), kommer jag återgå till denna strävan och sökan, efter mig själv. I form av mer frekventa, fjantiga uppdateringar. Det är jag skyldig mig själv.

alt

Över och ut,
Ärketönt / suput.

Nu är det skrivkris.

6 reaktioner på ”Nu är det skrivkris.

  1. Ileea skriver:

    Jag understöder ovanstående uttalanden å det bestämdaste! Välkommen tillbaka E.P., älskade ärketönt.

  2. kata747 skriver:

    Jee!
    Är det by the way helt kosher att klistra in utdrag ur social media i sina skolarbeten? Vad tycker folk?

  3. dumlefafa skriver:

    går nog helt bra att göra det, andvänd sånt man gjort förrut på nytt bara igen skillnad om det är från sociala medier

  4. hipsu skriver:

    Sociala medier är dagens melodi och helt klart bra att ha med i skolarbeten! Så länge det är relevant, förstås. Men det är det ju nästan alltid.

  5. kata747 skriver:

    dumle – Allt för att undvika onödigt arbete och att upprepa sig själv!

    hipsu – Ja precis, man måste ju ligga i tiden! Du har så rätt. Jag klistrar bl.a. in en tweet som handlar om sherry. Det anser jag mycket relevant.

Kommentera

