HU NAJS.

Nu är jag äldre igen (fast det är man ju varje sekund). Jag har varit 23 år gammal i några dagar nu, och det känns som att jag överlever.
Det var en riktigt bra födelsedag. Jag väcktes av ett muntert sms, och konstaterade mig försoven. Rusade till den Nya Skolan och letade febrilt efter rätt klassrum. Väl framme öppnar jag dörren på glänt och kikar smygande in, varpå mina fina, fina klasskamrater genast börjar sjunga för mig. Miilo träder fram med en fet kladdkaka prydd med chockrosa små brinnande ljus. Vad har jag gjort för att bli behandlad så här bra, undrar jag, och blåser ut ljusen, full av skratt. Vår lärare uppmanar oss att äta kakan på en gång, undervisningen kan vänta tills vi är klara.

Vidare under dagen kom det spontanpresenter (överbliven filmrekvisita); en fruktansvärt tickande väggklocka och en heliumballong. Att sitta ensam med ballong i spårvagnen på väg hem kändes semiledsamt, samtidigt som jag inte kunde sluta le. Man KAN inte vara ledsen med en ballong!
Ytterligare fick jag ett sockersött paket från Ileea, kokosolja och en feng shui-främjande kristall. Mmmmm! Som grädde på moset gjorde vi om mitt rum som nu transformerats från ett hoardingnäste till en hippiemysgrotta à la Katá. Byggde även en hylla av gamla flyttlådor och jesustejp, den ser ut som ett skrangligt dockhus. HU NAJS, som man skulle säga i Borgå.
alt
Goder afton, säger den politiskt inkorrekta, jordnära 23-åringen.

HU NAJS.

8 reaktioner på ”HU NAJS.

  1. Ileea skriver:

    Väldigt najs, säger jag! Jag måste komma och hälsa på dig i din hippiemysgrotta snart, för fy fan vad jag har saknat dig den senaste tiden.

  2. gordon skriver:

     försenade grattisar! leende kata är alltid en leende kata, så jag önskar dig en luftballong var dag.

  3. steph skriver:

    Grattis! =) 23 är en rätt bra ålder, även om det känns som om det bara blir bättre hela tiden =)

  4. kata747 skriver:

    Ileea Kom kom, mysgrottan bjuder in!

    gordon
    Tack! Jag skulle ta en flygtur med dem när jag har tillräckligt många ^_^

    steph
    Tack! 23 känns genuint lagom faktiskt, även om en första löjlig ålderskris kanske knackar på snart…

    miilo
    Puss på dig <3

    Lustmord
    Tackar! Det var ungefär så det såg ut, men det passar väl mitt livsmotto forever alone.

    zimm
    Tusen tack kära du! Vilket fantastiskt citat, det tänker jag komma ihåg!

    lilian
    Tack tack!

Kommentera

