There's gotta be some method for this madness

Fan vad mycket man hinner med trots försovningar! Jag har åkt kors och tvärs och flängt på såväl te, föreläsning, smått filmande, ostsallad, kvällsjobb på festivalinfo och spontant en dokumentär på bio.

Filmen jag såg heter Something From Nothing: The Art of Rap, regisserad av ingen mindre än Ice T (!). Trots alla misstankar mot denna 106 minuter långa debutdokumentär är jag frälst, förstås. Det var en enda fröjd att lyssna på allas freestyles, herregud ändå så inspirerad jag blev! Äldre rap och hiphop ligger mig varmt om hjärtat sen länge tillbaka, och nu väcktes en flamma till liv igen. Vad annat kan man vänta sig, då så gott som alla storheter medverar? Melle Mel, Grandmaster Caz, Africa Bambaataa, Run…

Man hinner ännu se The Art of Rap på lördag kväll, 21:00 på Bio Rex!

There's gotta be some method for this madness

Kommentera

